Budowa kampera – naprawy blacharskie

Mamy już naszą bazę. Fajnie. To ważne.
Pewnie planujemy już aranżację lub wszystko mamy wymyślone. To super.

Na co warto jednak zwrócić uwagę przed przystąpieniem do adaptacji?

Koniecznie dokonajmy niezbędnych napraw blacharskich. Wykonajmy również wszystkie konieczne naprawy mechaniczne w podwoziu, w tym montaż poduszek pneumatycznych, jeśli planujemy.

O poduszkach możecie przeczytać więcej klikając na ten link.

Podwozie warto zakonserwować. Ja użyłem tego popularnego środka konserwującego. Podłogę od wnętrza wymalowałem farbami epoksydowymi. Rozwiązania jachtowe zapewnią nam odpowiednią powłokę przed szkodliwym działaniem wody. W moim przypadku wyglądało to następująco.

konserwacja podłogi
https://vangrants.com

Warto na tym etapie rozplanować wszystkie niezbędne otwory, jakie należy wykonać w „budzie”.
Co mam na myśli?
Otwory po kable, przewody do odprowadzenia wody szarej, czarnej, wlew wody, otwory dachowe, okienne oraz ogrzewanie.

Co jeszcze?

Ja całkowicie przemalowałem swoje auto z zewnątrz i wewnątrz z zastosowaniem podkładów epoksydowych oraz farb poliuretanowych, oraz akrylowych (w przypadku powłoki zewnętrznej na karoserii).

O czym warto pamiętać, zabierając się do lakierowania auta?

Będzie nam potrzebne:

1. Odpowiednie sterylne pomieszczenie. Bez kurzu i brudu w powietrzu, o owadach nie wspominając. Najlepiej, żebyśmy mieli tam stałą temperaturę. Zgodnie z wymaganiami producenta lakieru. Ogrzewanie raczej odpada. Nie powinniśmy lakierować w pomieszczeniach, gdzie znajdują się emitery ciepła.

2. Kompresor o minimalnej wydajności efektywnej min. 200l i dużym zbiornikiem. Im większy, tym lepiej. 100l wydaje się do akceptacji w przypadku prac amatorskich.

3. Dobry pistolet natryskowy z dyszą o średnicy, jaką zaleca producent farby. W moim przypadku było to 1/3.
4. Szlifierka oscylacyjna i papier ścierny. Jakie granulacje? Ja używałem od 240d do 600.

5. Końcówka do polerowania. Po zaschnięciu farby (w przypadku akrylu), ale jeszcze przed kompletnym utwardzeniem (zazwyczaj przed 3 dniem) dobrze jest wypolerować naszą nową powłokę.

6. Taśmy maskujące.

Profesjonalny sprzęt to już duże koszty. Jako przykład mogę podpowiedzieć, że dobry pistolet natryskowy to koszt 2-3 tysięcy złotych a może i więcej. Jeśli wykonujecie lakierowanie amatorsko, nie należy oczekiwać efektów profesjonalnej lakierni, jeśli jednak zrobicie to dobrze, prowadząc równo i pewnie pistolet w odpowiedniej odległości od powierzchni malowanej, powinniście być zadowoleni.

Nowa powłoka to dobra ochrona karoserii pojazdu przed wpływem warunków atmosferycznych. Dobrze to zrobić, jeśli zamierzacie dużo przebywać w wilgotnych środowiskach, przy morzach, oceanach, gdzie dodatkowo jest duże stężenie soli.

Ja użyłem kompresora marketowego o wydajności efektywnej powyżej 200l (koszt ok. 500 złotych) oraz pistoletu natryskowego zakupionego na jednym z popularnych portali (koszt ok. 200 złotych). Szlifierka to był również koszt ok. 200 złotych.

Poniżej możecie zobaczyć jak przeprowadziłem swoje naprawy.

 

Dodaj komentarz

  Subscribe  
Powiadom o